Minnen från Långviken

Eva Wiklund och Emma NIlsson, rektor
Hembygdsföreningens ordförande Eva Wiklund överlämnar en klassuppsättning till Emma Nilsson, Tavelsjöskolans rektor.

Minnen från Långviken – så heter en skrift som handlar om att vara barn i Tavelsjöbygden för 100 år sedan. Det är Ottilia Köllner (född Sandström) 1916 -2007 som skrivit om olika barndomsminnen från sin uppväxt i Långviken.

Tavelsjö hembygdsförening har fått familjens medgivande att trycka upp skriften i en större upplaga.

Nu skänker föreningen en klassuppsättning till Tavelsjö skola. Minnen från Långviken ger en fin och tankeväckande bild av hur det kunde vara för ett barn att växa upp i Tavelsjöbygden för 100 år sedan.

Skriften säljs av hembygdsföreningen för 50 kr där överskottet går till Rädda barnens verksamhet i Ukraina.