GDPR

Tavelsjö Hembygdsförening följer Datainspektionens riktlinjer för ideella föreningar enligt följande principer:

• Ändamålsbegränsning: Vi samlar bara in uppgifter för specifika ändamål och behandlar inte uppgifterna senare för ett annat ändamål.
    Exempel: Om vi har samlat in uppgifter för att administrera medlemskap ska vi inte senare behandla uppgifterna för att profilera medlemmar för till exempel riktad marknadsföring.
  • Uppgiftsminimering: Vi samlar bara in de uppgifter som är relevanta för ändamålet.
    Exempel: Om vi bara behöver namn och telefonnummer för att administrera medlemskap ska vi inte registrera personnummer för att ”det kan vara bra att ha”.
  • Korrekthet: Vi ser till att ha korrekta uppgifter och uppdatera dem vid behov.
    Exempel: Vi ser till att ha lämpliga rutiner på plats för att säkerställa att felaktiga personuppgifter rättas.
  • Lagringsminimering: Vi sparar inte uppgifterna under en längre tid än nödvändigt.
    Exempel: Om en medlem avslutar sitt medlemskap ska ni radera medlemmens personuppgifter om uppgifterna inte längre behövs för att administrera eller avsluta medlemskapet.