Höstmarknad lockade många

Birgitta Karlsson sålde bröd i olika former. Här samtalar hon med Signar Olofsson, Umeå. FOTO: NILS-ÅKE SANDSTRÖM

TAVELSJÖ. Höstmarknaden vid bygdegården i Tavelsjö lockade väldigt många besökare, trots att det var på valdagen i år. Solen sken och Tavelsjö hembygdsförening stod som tidigare år för arrangemanget och fikaförsäljningen.

Cirka 15 utställare sålde lokala produkter, både ät- och drickbart, samt olika hantverk. Även i år visade Rolf Appelblad fårklippning och Camilla Rolandsson körde hästskjuts. Veterantraktorer visades upp av Lois Olofsson med flera.

Styrelsemedlemmarna var engagerade på olika sätt, till exempel som parkeringsvakter och korvförsäljare, och i bygdegården såldes gott fika.

Ur VK 2022-09-16