Eva ny ordförande

Eva och hönan Astrid (Foto:Hans-Göran Olofsson)

Eva Wiklund, Varmvattnet, valdes till ny ordförande för Tavelsjö hembygdsförening på årsmötet i måndags den 27 februari. Rolf Appelblad avgick som ordförande men sitter kvar i styrelsen. Övriga ledamöter är Karin Ågren, Lillemor Grahn, Lisbeth Berglund, Corina Selberg, Anna-Karin Edberg och Lena Alwerud.

Före årsmötet berättade Marie Baudin, Liden, om första säsongen med Tavelsjö gårdsmusteri. Intressant tyckte de 20 deltagarna som också fick smaka på den goda äppelmusten.

Hembygdsföreningen har haft många olika arrangemang under året med danser, bergsvandringar, möten om Alaska, Tavelsjöodjuret och Storspoven, trädgårdsfrukost och höstmarknad. Under kvällen serverades kaffe och goda semlor från Matboa.