Sju färgglada sparkar till isbanan

Foto: Mårten Edberg

Se Mårtens film från överlämnandet på Youtube

Se ett inslag på SVT Nyheter/Västerbotten (2018-01-27)

Tavelsjö Hembygdsförening vill genom att överlämna sju färgglada sparkar till TAIK – Tavelsjös idrottsförening, för att bidra till långfärdsisbanan som TAIK håller igång på Tavelsjöns is.

- Det är jättekul att köra spark på isen, ett fint alternativ för alla som inte åker skridskor. TAIK gör ett fantastiskt jobb med isbanan och vi vill stötta verksamheten med denna gåva, säger Eva Wiklund, ordförande i hembygdsföreningen.

- Vi hoppas sparkarna ska användas flitigt av både Tavelsjöbor och besökande.

Nyligen samlades Hembygdsförenings styrelse och målade sparkarna i olika glada färger. Fem nyköpta och två av lite äldre modell – i olika storlekar. Tanken är att sparkarna ska kunna lånas och användas i anslutning till långfärdsisbanan på Tavelsjön.

Delar av Tavelsjö Hembygdsförening styrelse efter målning av sparkarna.
Från vänster: Anna-Karin Edberg, Lillemor Grahn, Lena Alwerud, Karin Ågren, Eva Wiklund, Rolf Appelblad och Lisbeth Berglund. Foto: Hans-Göran Olofsson

[lmt-post-modified-info]